موفقیت

طرحی برای فردا

موفقیت

طرحی برای فردا

کم رنگترین جوهر ها

کم رنگترین جوهر ها از قویترین حافظه ها ماندگار تر است 

 

گوشای من مدت زیادیه که با این جمله آشنایی دارن اما همیشه به سادگی از کنار این واقعیت بزرگ عبور میکردم . یکی از دوستای من که صاحب یه آژانس تهیه مسکنه ( وخیلی هم تو کارش موفقه ) می گفت که وقتی شغل خودشو شرو کرده بوده حتی توانایی پرداخت اجاره بهای مغازه خودشو نداشته . چون هر کی بهش مراجعه میکرده تا یه محلی رو برای خرید یا اجاره پیدا کنه دست خالی بر میگشته چون دوست چیزی تو آستینش برای ارائه به مشتری نداشته . اما بعد از مدتی ( گذشت یکی دو سال ) دفتر یادداشت اون پر میشه از سفارشایی که برای اجاره یا فروش ثبت شده . حالا وقتی بهش مراجه میکنی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد برات پیدا میکنه .  

همه ما تو لحظه به لحظه به لحظه زندگیمون با تجربیات جدیدی روبرو میشیم که امکان تکرار هر کدوم از اونا در زمان آینده وجود داره . حتی ساده ترین مسائلی که شاید ذره ای هم احتمال با اهمیت بودنشون به ذهنمون نمی اومد یه روزی به کلید حل بن بستای زندگی تبدیل بشه .  

 

مسیر زندگی ما پر از افقها و فرصت های جدیده و بای باز کردن هر یک از دروازه های موفقیت نیاز به این داریم کلید اون دروازه رو از گذشته به همراه خودمون آورده باشیم .  

 

اینچا چن تا نکته به ذهنم میرسه اونا رو برای استفاده خودم ثبت میکنم : 

۱- همه اطلاعاتی رو که ذخیره و ثبت اونا مشکل نیست و ضرری هم نداره ثبت کنین و مطمعن باشین که این اطلاعات یه روزی و یه جایی به دردتون می خورن . 

۲- همیشه یه دفتر یادداشت جیبی با یه خودکار مناسب که هم حملشون برای شما راحت باشه و هم بتونین سریع ازش استفاده کنین همراتون باشه . 

۳- برای جمع آوری اطلاعات کوچیک و یادداشتای روزانه یه دفتر بزرگتر یا یه سررسید مناسب تهیه کنید و یادداشتای روزانتون رو بعد از تحلیل و دسته بندی به اون دفتر انتقال بدین . 

۴ - هر چن وقت یه بار بردارین دفتر ثبت اطلاعاتتون رو دسته بندی کنید .  

۵ - به صورتی منظم اطلاعات دسته بندی شده تون رو مرور کنین . مطمعن باشین که مرور اطلاعات دسته بندی شده شما ایده ها و فرصت های جدیدی رو به شما معرفی خواهد کرد .

نظرات 1 + ارسال نظر
میترا یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ب.ظ http://pouyacarpet.mihanblog.com/

4.074074040633.38091937293سلام
جالب بود
پیش منم بیا
بلاگ من در مورد
کار در منزل برای خانمای باذوقه
اگه خواستی منو با همین عنوان لینک کن و بگو به چه اسمی لینکت کنم
و یه چیز دیگه وبلاگ منو با اینترنت اکسپلورر باز کن که خوشگلتره
منتظرتم مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد