موفقیت

طرحی برای فردا

موفقیت

طرحی برای فردا

فرصت های اطراف ما

محیط اطراف شما پر از موقعیت ها و اشخاص و ظرفیت های فوق العاده ای هست که اگه با نگاه درستی بررسی بشه می تونه فرصتها و انتخابای زیادی رو در اختیار شما قرار بده یا اینکه  شما رو از بن بست ها خارج کنه و راههای زیادی رو پیش روی شما باز بکنه . همیشه وقتی درباره افراد یا موقعیت ها قضاوت میکنید اصلا عجله ای نداشته باشید . بنا بر این یک اصل کلی در مدیریت فرصت ها اینه که همه جزئیات فضای پیرامونی و مجموعه ای که در زندگیتون با اون روبرو هستین به درستی تحلیل کنین و به همه چیز در مرحله اول به چشم یه فرصت نگاه کنید .

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که دنبال یک موضوعی باشید ، بطوری که پیدا کردنش سخت باشه اما بعد از کمی دقت متوجه بشید که گمشدتون پیشتون بوده و شما متوجهش نبودین . به قول معروف یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم . میشه از این حرفا به این برداشت رسید که هرگز و هرگز از خودتون و ادمها و موقعیت ها و فرصت های اطرافتون غافل نشین .

یک چنین اتفاقاتی برای خود من بارها و بارها تکرار شده و اخیرا به این نتیجه رسیدم که حتی از آدم هایی که احساس خوبی نسبت به اونها ندارم به راحتی عبور نکنم و باهاشون ارتباط برقرار کنم . مثلا یه بار با یکی از آشناها ( البته به صورت تصادفی و ناخاسته ) داشتیم توی سالن ورزشی ، تمرین بچه ها رو تماشا میکردیم . من نسبت به ایشون حس خوبی نداشتم ( نه اینکه بدم بیاد فقط منظورم اینه که هم فاز و هم روحیه نبودیم ) و نمی خاستم باهاش وارد بحث بشم . ولی ناخاسته چن تا سوال بین ما رد و بدل شد و بحثی داغ بینمون شروع شد . این آقا دقیقا همون موضوعاتی رو مطرح کرد که من چند ماه بود زمین آسمان رو دنبال اونا میگشتم و در عرض چند دقیقه از ایشون دریافت کردم . این خاطره برام خیلی جالب بود و مشابه این قضیه برام زیاد پیش اومده بود .

همین طور یکی از دوستای دوران دانشگاهمو میتونم براتون مثال بزنم که ویژگی جالبی داشت و همیشه دنبال این بود که به همه ی همکلاسی ها هم دانشکده ای ها و حتی هم دانشگاهی ها روبط گرم و عمیقی رو ایجاد کنه . این تفکر و روحیه کاملا آگاهانه و از روی دلیل و استدلال بود . استدلالش هم این بود که هم برای دیگران مفید باشه و مشکلاتشونو حل کنه و هم اینکه خودشه به کمک دوستانش بالا بکشه . حال نمی دونید چه قدرتی بود این دوست من و چه کارهایی که از دستش بر نمی اومد . آچار فرانسه ای بود برای خودش و الان هم بسیار بسیار تو کاراش موفقه و نسبت به هم قطارای خودش خیلی جلوتره .

حالا میتونم بگم که همیشه برای رسیدن به موفقیت روی همه چی و همه کس حساب کنید . سعی کنید به دیگران محبت کنید و کارشونو راه بندازید حتی دشمناتون و این روحیه و تفکر و علاوه بر ایجاد انرژی مثبت در ذهن و روح شما ، مثل یه حساب پس اندازی می مونه که هم تو این دنیا و هم  تو اون دنیا به دردتون میخوره .


نظرات 5 + ارسال نظر
Mohammad Hosein چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ب.ظ http://musicianship.blogsky.com

با سلام.معلومه که تازه وبتون رو تاسیس کردین.تولد وبتون مبارک.امیدوارم تا مدت ها آپ بشه.
و مطلب دوم اگر از موسیقی سنتی خوشتون میاد و به اون علاقه دارید میتونید به وبم سر بزنید......
منتظر حضور گرم و نظراتتون هستم

اکبر زاده شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:50 ب.ظ

چن تا تصویر اضافه کنین جاب میشه

سایه شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ب.ظ http://saie-roshanha.blogfa.com/

سلام
از اینکه به وبلاگ من سر زدین ممنونم.
در مورد مطلب باید بگم برا من هم خیلی پیش اومده که آدمهایی رو که خیلی بد می دونستم و ازشون می ترسیدم بهم کمک زیادی کردن و اونایی رو که مهربون و انسان دوست می پنداشتم در واقع اونی نبودن که فکر میکردم.تو زندگی انسانها تنها تا حدودی می تونن طرز فکر درستی داشته باشن نسبت به شرایط
در ضمن لینکت کردم

محمود خان دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:48 ب.ظ

خوفه بد نیس

سایه چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:35 ب.ظ http://saie-roshanha.blogfa.com/

سلام
من آپ کردما بدو بیا یه نظر بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد